Televízna reklama a jej hlavné výhody a nevýhody

Autor: Aleš Lettrich | 31.1.2012 o 9:26 | (upravené 31.1.2012 o 10:21) Karma článku: 3,43 | Prečítané:  3144x

Televízia je dnes už tradičným reklamným médiom. Televízna reklama prešla od svojich začiatkov obrovským vývojom, kým sa dostala na dnešnú úroveň. Napriek príchodu rozličných foriem on-line reklamy sa TV reklama stále teší vysokej popularite. Najmä z dôvodu, že zadávateľom prináša celú radu výhod. Tie najdôležitejšie si zhrnieme v tomto krátkom článku.

 

Televízia je z hľadiska vývoja reklamy jedným z najmladších médií. Jej hlavnou charakteristikou je pôsobenie na viac zmyslov, čo prináša oproti inzercii množstvo výhod. Je vhodná k vizuálnej prezentácii výrobku, vie vytvárať image, nálady a predstavy spojené s vý­robkom. Pri voľbe televíz­nej reklamy a jej časového umiestnenia vo vysielaní vychádzame zo sledovanosti jednot­livých programov a štruktúry divákov. Pričom najatraktívnejší čas sa nazýva prime time. V tomto čase sleduje TV najviac divákov, no reklamný priestor je tu prirodzene najdrahší.

Televízna reklama

Výhody

Nevýhody

pôsobenie na viac zmyslov

vysoké celkové náklady

rýchla akceptovatelnosť

preplnenie média reklamou

vysoký dosah /široké pokrytie trhu

možnosť prepínania kanálov (zapping)

masový dosah a selektivita

obmedzenie poskytnutia informácií na 30 sekúnd

flexibilita v časovom plánovaní

nové technológie s možnosťou eliminovať reklamu (Mágio, TiVo)

Tabuľka 1: Výhody a nevýhody televíznej reklamy[1]

TV reklama dnes poskytuje firmám možnosť osloviť masy. Pre veľké spoločnosti je dominantnou a nevyhnutnou súčasťou marketingového mixu. Súčastná televízna reklama má však výrazné nedostatky najmä v podobe vysokých nákladov potrebných na tvorbu spotu, či zabezpečenie atraktívneho reklamného času. Preplnenie televíznych staníc reklamou má za následok jej nízku efektivitu. Päť - osem minútové bloky TV reklám nie sú ničím výnimočným. Efektivita jednotlivých reklamných spotov v takýchto blokoch je výrazne znížená. Často sa stáva, že kým dôjde na konkrétny spot človek už dávno nesedí pri TV prijímači, alebo prepne na iný kanál (zapping). V najlepšom prípade reklamu jednoducho nevníma. Akoby to nestačilo objavili sa tzv. požierači reklamy, technológie s možnosťou eliminovať reklamu (Mágio, TiVo). Preto v dnešnej dobe musia firmy svoju pozornosť upriamovať aj na ďalšie reklamné média a nesmú sa spoliehať výlučné na TV reklamu. Televízia je stále veľmi silným reklamným médiom, ktoré poskytuje množstvo výhod. No netreba jej pripisovať nadmerne vysokú dôležitosť.

 

Obrázok 1
Obr.1[2] Obr.2[3]

Zoznam použitej literatúry

VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. Reklama – Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. 208. s. ISBN 978-80-247-3492-7.



[1] VYSEKALOVÁ, J. – MIKEŠ, J. : Reklama – Jak dělat reklamu. 3. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. s. 41-42

[2] Obrázok 1: TV reklama. Dostupné na internete:

<http://www.tv13.sk/images/reklama/reklama2.jpg>.[2012.1.31]

[3] Obrázok 2: TV reklama. Dostupné na internete:

<http://www.worldtvpc.com/blog/wp-content/uploads/2011/08/advertising-revenue1.jpg>[2012.1.31]

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bez zmien bude padať ďalej

Na decembrovom straníckom sneme v Prešove bude Smer v najhoršej kondícii od svojho vzniku v roku 1999.

EKONOMIKA

Smer nechce vyšetriť ďalšiu kauzu

Za to, aby sa na financovanie predsedníctva pozrel NKÚ nehlasoval nikto zo Smeru.

ŠPORT

Kuzminovej vyšiel návrat a skončila v prvej desiatke

Víťazkou druhého šprintu sezóny sa stala Laura Dahlmeierová.


Už ste čítali?